Pentru prima dată de la referendumul pentru demiterea sa, preşedintele Traian Băsescu a ieşit în public. A ales pentru acest eveniment Şantierul Naval Constanţa, unde a ajuns vineri, pentru a celebra 120 de ani de la inaugurarea sa şi 10 ani de la privatizare. Cu numai o zi înainte, conferise Ordinul „Meritul Industrial şi Comercial" - în grad de Mare Ofiţer Şantierului Naval din Constanţa, "pentru contribuţia deosebită la dezvoltarea economică şi creşterea prestigiului României în domeniul construcţiei, întreţinerii şi exportului de nave".
Şantierul Naval Constanţa a fost înfiinţat în anul 1892. Se numea atunci Atelierul de Reparaţii din Portul Constanţa. În 1936 se construieşte aici primul iaht, potrivit directorului general de acum al şantierului Radu Rusen. Între 1945 şi 1954 intră sub dominaţie sovietică, iar după revenirea la statul român începe un proiect ambiţios de construcţie de nave. 1975 este anul în care aici apare prima navă de mare tonaj, Tomis, de 55.000 tdw. Urmează "perla coroanei", petrolierul Independenţa, de 150.000 tdw, care a avut însă un destin tragic. Activitatea intră în declin după 1989. Intră în portofoliul APAPS, iar în 2002 este privatizat şi ajunge pe mâinile lui Gheorghe Bosânceanu, om de afaceri constănţean. La acel moment, SNC avea datorii de 162 milioane dolari şi pierderi de 9 milioane dolari. Bosânceanu a cumpărat şantierul (fiind singurul ofertant) prin firma Resources International S.A. A achiziţionat 82,93% din acţiuni pentru 18,5 milioane de dolari. Firma are sediul în... Insulele Marshall. Privatizarea a fost facilitată de Ordonanţa nr. 71 din 29 august 2002, semnată de primul ministru de atunci Adrian Năstase.
Articolul 1 era clar: "În vederea finalizării procesului de privatizare a SNC, APAPS este mandatată să vândă investitorului strategic Resource International S.A. acţiunile noi rezultate din majora