Între Fernando Alonso (Ferrari) şi Sebastian Vettel (Red Bull), doi dubli campioni mondiali, pe care îi despart doar 4 puncte în fruntea Campionatului Mondial de Formula 1, Marele Premiu al Coreei de Sud de duminică de la Yeongam, va fi prima manşă a unei finale în 5 seturi.
„Începe un mini-campionat, pe ultimele 5 Mari Premii. Iar dacă mi s-ar fi spus la începutul sezonului că voi fi în situaţia de astăzi, aş fi fost încântat", şi-a etalat partea pozitivă a personalităţii Alonso, după abandonul din primul viraj al Marelui Premiu al Japoniei. Trei victorii fiecare, 4 puncte diferenţă, totul pare, deci, posibil, numai că germanul este pe o spirală pozitivă (2 succese la rând, la Singapore şi Suzuka), în vreme ce spaniolul tocmai a abandonat de două ori în 4 curse: carambolaj la startul de la Spa, acroşaj la plecarea de la Suzuka.
Ceea ce compensează, în mod avantajos cele două pane de alternator ale lui Vettel, la Valencia şi Monza, care puteau să dea peste cap campionatul, acum totul fiind relansat. Amatorii de suspans îşi freacă mâinile, iar suporterii lui Alonso încep să creadă că sunt prea multe curse... Idolul lor este în fruntea campionatului, fără întrerupere, de la victoria din Marele Premiu al Europei, de la sfârşitul lunii iunie, de la Valencia, dar avantajul lui s-a topit de la începutul lunii septembrie.
„Este acelaşi monopost, precum cel din urmă cu 6 curse", şi-a exprimat el regretul duminică, în plină decepţie pricinuită de abandon. „Fals", a spus patronul scuderiei, Stefano Domenicali, evocând, totuşi, o cameră de vânt îmbătrânită, care va trebui serios refăcută în această iarnă.
Principalul motiv de îngrijorare pentru Alonso: revenirea în formă a Red Bull este constantă de două luni, inexorabilă, sub impulsul inginerului-şef Adrian Newey. Cele două monoposturi RB8 au fost în prima linie pe grilă duminică la Suzuka, în ti