Teama de a a calatori cu avionul s-a estompat mult in ultimele decenii, dar la mijlocul secolului trecut, oricine se incumeta sa zboare era inca socotit un excentric. Rudele si prietenii il intrebau: nu ti-a fost teama?
In public, imaginea aventurii la inaltime n-a fost asociata cu siguranta zborului pasarilor, ci mai curand cu finalurile tragice consemnate de legenda si de istorie, pornind de la faimosul Icar, trecand pe la tragedia lui Aurel Vlaicu si ajungand la tragediile aviatice din timpurile moderne, soldate cu sute de victime.
Sunt indreptatiti unii sa-si puna o intrebare: merita riscul? Daca merita sau nu, fiecare poate judeca dupa optica proprie si propria stare psihologica. Statisticile insa spun ca orice alt mijloc de trasnsport produce zilnic incomparabil mai multe accidente decat cel aerian.
Evidentele arata ca, daca riscul de prabusire ar fi de 0,01%, ar trebui sa se prabuseasca zilnic mai mult de 13 aeronave. Deci riscul se exprima cu un procent unde, dupa zero, urmeaza multe alte zerouri inainte de "unu".
Se inregistreaza anual de zece ori mai multe persoane ucise pe trecerea de pietoni, decat cele cazute victime ale catastrofelor aeriene. Numarul celor ucisi in coliziuni rutiere intre masini este incomparabil mai mare.
Ar rezulta ca, inainte sa ne fie teama cand urcam in avion, ar trebui sa ne fie teama atunci cand urcam in masina, in autobuz si chiar cand mergem pe jos, traversand reglementar "pe zebra" - noteaza Big Picture.
La fiecare 3 secunde, undeva pe planeta noastra aterizeaza un avion. Fireste, tot la 3 secunde decoleaza altul.
Magarii produc, in fiecare an, mai multe victime in relatiile cu stapanii lor, decat avioanele datorita zborului.
La 10.000 de metri inaltime, te simti mai confortabil si mai putin zdrun