Sunt gălăgioși, impusivi, iar dascălii îi țin departe de elevii „normali”. Specialiștii spun că locul lor e la clasă Sursa: SHUTTERSTOCK
După ce ani de zile copiii infectaţi cu HIV au fost forţaţi adesea să se retragă din colectivitate la presiunea părinţilor, astăzi, cei hiperactivi, diagnosticaţi cu ADHD, sau micuţii cu diverse tulburări din spectrul autist, se plâng că trec prin situaţii trase la indigo. În loc să fie ajutaţi să se integreze, aceşti copii sunt văzuţi drept „elemente negative”, iar directorii de şcoală fac presiuni pentru a fi retraşi de la ore, ni s-au plâns mai mulţi părinţi.
Război între dascăli şi părinţi
„Directoarea mi-a spus clar că nu-l mai primeşte la clasă până nu-şi rezolvă problema. Ştiu că are o tulburare de comportament, dar nu atât de gravă încât să fie dat afară”, povesteşte disperat tatăl unui „boboc” de pregătitoare, ajuns oaia neagră a Şcolii Generale Nr. 196 din Bucureşti. Problemele micuţului, spune tatăl, au început încă de la grădiniţă. Era agitat, mereu pus pe şotii şi avea greutăţi în a se concentra. „Am avut norocul să dăm peste o educatoare specializată în psihologie, dar aici, învăţătoarea este tânără şi fără prea multă răbdare”, se plânge bărbatul.
Ruxandra Dumitru, directoarea şcolii 196, neagă că i-ar fi interzis accesul în şcoală elevului, dar crede că «un agitat» ca el strică echilibrul unei clase de copii normali. „Vreau să văd că urmează un tratament, nu că lasă totul în cârca noastră”, cere directoarea.
Specialiştii atrag însă atenţia că profesorii sunt la fel de responsabili ca şi părinţii. „Trebuie să rămână la şcoală, dar au nevoie de dascăli care să ştie tehnicile potrivite de a-i disciplina”, arată psihologul Bogdana Bursuc. Potrivit acesteia, se face confuzie între obrăznicie, deficit de atenţie şi autism. Este şi problema Mihaelei, mama unui băieţel în clasa a doua la o şcoală din