ANCOM a aplicat patru amenzi în cuantum total de 30.000 de lei pentru nerespectarea obligaţiei de a inscripţiona corespunzător trimiterile poştale.
ANCOM a sancţionat furnizorii de servicii de poştale Compania Naţională Poşta Română (CNPR) şi Poşta Atlassib Curier Rapid, din judeţul Sibiu, cu amenzi în valoare de 10.000 de lei fiecare, şi companiile Bârsan Trans, din judeţul Alba şi Expres Line, din Bucureşti, cu amenzi în valoare de 5.000 de lei fiecare pentru nerespectarea obligaţiei de a marca corespunzător trimiterile poştale.
Conform legislaţiei din domeniul serviciilor poştale, furnizorii au, printre altele, şi obligaţia de a inscripţiona în mod lizibil toate trimiterile poştale introduse în reţeaua lor poştală cu denumirea sau marca comercială a furnizorului, precum şi cu data acceptării trimiterilor poştale înregistrate sau data colectării trimiterilor poştale neînregistrate, cu excepţia trimiterilor poştale care fac obiectul serviciului de publicitate prin poştă francate cu amprente obţinute cu presă de imprimerie sau un alt procedeu de imprimare ori de timbrare. Nerespectarea acestor prevederi poate conduce la apariţia unor confuzii în ceea ce priveşte apartenenţa trimiterilor poştale şi poate îngreuna sau periclita circulaţia lor corectă.
„Constatăm că apare o nouă practică ilegală în rândul furnizorilor de servicii poştale: nerespectarea obligaţiei de a marca trimiterile poştale. Acest lucru poate afecta buna funcţionare a serviciului şi, cel mai grav, nu permite destinatarului să identifice furnizorul care i-a livrat trimiterea şi să adreseze eventuale reclamaţii. În situaţia în care această practică va ajunge la cote îngrijorătoare, nu vom ezita să mărim cuantumul acestor amenzi şi, în cazurile în care gravitatea faptei o justifică, vom putea decide chiar retragerea dreptului de a furniza servicii poştale. Obiectivul urmărit de ANCOM