O nouă etichetă care are ca scop evidenţierea prerogativelor de eficienţă şi siguranţă ale anvelopelor noi devine lege astăzi în Uniunea Europeană, arată un comunicat de presă.
Noua etichetă UE pentru anvelope este proiectată ca un sistem de notare care să direcţioneze consumatorii să cumpere anvelope care sunt mai prietenoase cu mediul şi mai sigure prin afişarea în mod clar a trei criterii de performanţă pentru anvelope - rezistenţa la rulare, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior.
Începând de astăzi, toate anvelopele pentru maşini de pasageri, camioane şi camionete trebuie să fie puse în vânzare cu aceste informaţii furnizate prin intermediul acestei etichete în punctele de distribuţie.
Producătorul de anvelope Goodyear salută această iniţiativă, dar subliniază faptul că noua etichetă UE pentru anvelope reflectă doar câțiva din factorii importanţi care au impact asupra performanţei.
Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare din Luxemburg, spune: "Eticheta are un uriaş potenţial de impact din punct de vedere financiar, al mediului şi al siguranţei de-a lungul întregii Europe. Analiştii noştri arată că dacă toate maşinile europene ar rula cu anvelope cu grad A, ar putea fi economisite 27 de miliarde de dolari din carburant1 în fiecare an. Aceasta ar putea însemna o reducere de a emisiilor de CO2 cu până la 20 milioane de tone2."
Organizaţia independentă de testare TÜV a pus de asemenea în lumină limita informaţiilor afişate pe noua etichetă UE pentru anvelope.
Michael Staude, directorul unei linii de produs - anvelope şi roţi la TÜV SÜD Automotive, a precizat: "Noua etichetă UE pentru anvelope este ca un fel de lumânare; aruncă un strop de lumină pe factorii care afectează performanţa unei anvelope, dar nu se compară cu o torţă. Multe aspecte specifice ale performanţei pur şi simpl