Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a prezentat vineri solutia romaneasca de integrare a serviciului eCall in platforma tehnica a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112, informeaza Agerpres. Noul sistem eCall va fi obligatoriu, potrivit CE, in toata Europa pentru noile modele de autovehicule incepand din ianuarie 2015.
Potrivit sefului Serviciului Apel Unic de Urgenta 112 din cadrul STS, col. Danut Popescu, avantajul major al acestui sistem este transmiterea automata si imediata a apelului de urgenta in cazul unui accident grav, masina fiind cea care transmite apelul, si nu ocupantii masinii.
Mai mult decat atat, informatiile care ajung la dispeceratul 112 contin un set minim de date care ajuta la localizarea accidentului si informarea fortelor de interventie cu date suplimentare, privind tipul vehiculului, numarul de persoane din masina, directia de mers etc.
Sistemul mai permite solicitarea unui ajutor de urgenta de catre oricare dintre ocupantii masinii, fara ca aceasta sa fi fost implicata intr-un accident. Acest lucru se realizeaza prin simpla apasare a unui buton instalat la bordul vehiculului.
'STS face un apel pentru utilizarea numai in caz de nevoie a acestui apel, iar daca se apeleaza din greseala, acest lucru va trebui comunicat celor de la 112 inainte de a inchide apelul', a precizat reprezentantul STS, col. Sorin Banica.
Mesajul este preluat de un operator 112, incidentul fiind localizat automat pe harta pe baza informatiilor GPS. In acelasi timp cu pozitionarea, operatorul este avertizat sonor printr-un apel e-call, printr-un mesaj vocal: 'Acesta este un apel e-call, va rugam transmiterea datelor'.
Acest lucru ajuta operatorul de la 112 sa stie ca este un apel e-call si faptul ca urmeaza deschidere canal vocal dupa primirea datelor de localizare.
Oficial