Formarea competenţelor IT, antreprenoriale şi cetăţeneşti deţine, conform unui nou raport al Comisiei Europene (CE), un rol fundamental în pregătirea tinerilor pentru piaţa actuală a muncii, dar, în general, şcolile nu acordă suficientă atenţie acestor competenţe transversale, faţă de competenţele de bază în domeniul alfabetizării, al matematicii şi al ştiinţelor, potrivit unui comunicat al CE.
Problema este parţial generată de dificultăţile de evaluare.
De exemplu, numai în 11 ţări europene (Belgia, comunitatea flamandă, Bulgaria, Estonia, Finlanda, Franţa, Irlanda, Letonia, Lituania, Malta, Polonia şi Slovenia) există proceduri standardizate de evaluare a aptitudinilor cetăţeneşti, care au drept obiectiv dezvoltarea gândirii critice şi a participării active în şcoală şi societate.
Acest tip de testare este complet inexistent pentru competenţele IT şi antreprenoriale în oricare dintre cele 31 de ţări care au participat la sondaj (cele 27 de state membre ale UE, Croaţia, Islanda, Norvegia şi Turcia).
Raportul subliniază, de asemenea, progresele înregistrate în formarea a şase dintre cele opt competenţe-cheie definite la nivelul UE pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii sub formă de cunoştinţe, abilităţi şi atitudini.
"Numai prin dotarea copiilor şi a tinerilor cu competenţele necesare, inclusiv cu competenţe transversale, vom asigura mijloacele prin care Uniunea Europeană va putea să rămână competitivă şi să valorifice oportunităţile economiei bazate pe cunoaştere", a declarat Androulla Vassiliou, comisarul european pentru educaţie, cultură, multilingvism şi tineret.
F.A. Formarea competenţelor IT, antreprenoriale şi cetăţeneşti deţine, conform unui nou raport al Comisiei Europene (CE), un rol fundamental în pregătirea tinerilor pentru piaţa actuală a muncii, dar, în general, şcolile nu acordă suficientă atenţie acestor compe