O tradiţie americană şi-a făcut loc şi pe piaţa românească: Black Friday, ziua în care magazinele de electrocasnice fac reduceri substanţiale de preţuri. Sunt românii receptivi la astfel de chilipiruri? S-ar zice că da.
Vinerea neagră a preţurilor, programată pe 23 noiembrie, poate aduce în casele românilor electronice sau electrocasnice la care doar tânjeau din cauza tarifelor prea mari practicate de magazine în restul anului. De data asta, clienţii se simt "răzbunaţi" de un obicei comercial american - cu ocazia "Black Friday", poţi achiziţiona o serie întreagă de mărfuri cu 50-80% mai ieftin. Depinde de oferta fiecărui magazin în parte. Ca urmare, pe 23 noiembrie, fie mergi la magazin, fie apelezi la comerţul online. Un specialist în domeniul comer-ţului online spune că anul trecut cel mai mult s-au cumpărat telefoanele şi electronicele.
Pentru ediţia din acest an, magazinele s-au blindat deja cu stocuri substanţiale, pentru că în ziua în care preţurile cad vânzările pe parcursul celor 24 de ore "magice" echivalează cu tot ceea ce se vinde în cel puţin două săptămâni. E şi normal, de vreme ce, spre exemplu, un frigider poate să coste pe 23 noiembrie ceva mai puţin de 500 de lei, o maşină de spălat - sub 700 de lei, în timp ce un aparat de fotografiat abia se apropie de 150 de lei. Televizoarele suferă şi ele reduceri de cel puţin 50%. La fel de profitabilă poate fi ziua aceasta şi pentru cei care caută tot felul de componente pentru calculator, dar şi în cazul celor care "vânează" laptopuri ori tablete.
Probleme rezolvate de magazinele online
Americanii marchează de mai mulţi ani "Black Friday" ca start pentru cumpărăturile de sărbători. Milioane de clienţi de peste Atlantic iau cu asalt promoţiile supermarketurilor sau platformele magazinelor online. Românii au încercat abia de anul trecut această strategie comercială, de unde s-au tras