Specialişti din cadrul DGFP Alba vor asigura, în 27 noiembrie și 4 decembrie, instruirea contribuabililor cu privire la aplicarea sistemului TVA la încasare. Sedințele de instruire se vor desfășura în intervalul orar 11.00 – 14.00, la sediul instituției.
Accesul contribuabililor va fi gratuit, iar participarea la acest eveniment se va realiza în limita locurilor disponibile şi în ordinea înscrierii. Pentru înscriere, contribuabilii trebuie să transmită datele de identificare (nume, societate, asociaţie, telefon, e-mail, fax, etc.) la numărul de telefon 0258 819 825- Biroul Asistenţă contribuabili.
Termenele limită pentru înscriere:
26 noiembrie 2012, ora 14.00 pentru evenimentul din data de 27 noiembrie a.c.;
3 decembrie 2012, ora 14.00 pentru evenimentul din data de 4 decembrie a.c.
În vederea asigurării unui cadru fiscal propice redresării întreprinderilor mici şi mijlocii aflate în situaţii dificile datorate crizei actuale şi lipsei de lichidităţi, pentru creşterea vitezei de circulaţie a banilor în economie şi colectarea mai eficientă a TVA, prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal au fost introduse prevederi privind implementarea unui sistem de plată a TVA, la încasarea facturilor, cu intrare în vigoare la data de 1 ianuarie 2013.
Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la încasare
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor Ministerul Finanţelor Publice a elaborat Ghidul privind aplicarea sistemului TVA la încasare. Ghidul reuneşte într-un singur document toate prevederile legale din Codul fiscal, din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal precum şi din normele procedurale, necesare în cazul operaţiunilor care intră sub incidenţa sistemului TVA la încasare.
Ghidul este un instrument util oferit contribuabililor întrucât este structurat