„Vinerea neagră“ nu s-a lăsat la Cluj cu oameni călcaţi în picioare, ca în marile complexuri comerciale din SUA, agitaţie fiind doar în magazinele de electronice şi electrocasnice. În unele dintre acestea, clienţii au stat ore întregi la coadă, iar ofertele bune au devenit istorie la o oră de la începerea programului.
„Vinerea neagră“ a început pentru unul dintre cele două mari complexuri comerciale din oraş, Iulius Mall, ca o zi obişnuită: câţiva clienţi la hipermarketul Auchan, care-şi cumpără alimente, două-trei persoane la un shopping matinal de haine şi muţi tineri care mănâncă hamburgeri şi cartofi prăjiţi la food-court. Singurele indicii că astăzi este cel mai important eveniment de shopping din lume, Black Friday – care în SUA se lasă cu oameni călcaţi în picioare, la propriu, în goana după cea mai mare plasmă cu reducere sau după cel mai ieftin laptop – le găseşti la cele două magazine de electronice din mall. La Altex agitaţia cea mai mare este la raionul de televizoare. Reducerile nu te dau pe spate. „Ce reducere e asta, nu vezi că e cât un monitor televizorul ăla şi cer pe el 1.500 de lei“, spune un tânăr, uitându-se sceptic la oferte. Cel mai vândut produs este, conform reprezetanţilor magazinului, televizorul LCD LG, redus de la 1.299 la 1.199 de lei. Oamenii sunt interesaţi şi de telefoane, laptopuri, aparate foto şi electrocasnice. Reducerile sunt şi aici în medie de 1 milion de lei.
„S-a terminat tot“
Atomosferă de Black Friday adevărat am găsit, însă la Flanco. Aici coada începe la casierie, se întinde pe o distanţă de circa 30 de metri, iar ultimul client aşteaptă în exteriorul magazinului. „Stau de o oră la coadă şi sunt încă departe de casă“, spune o femeie, cu un fier de călcat în mână. În spatele ei, poţi vedea aproape o sută de oameni cu diferite produse: televizoare, laptopuri, aparate foto, aspiratoare. Stau şi