In urma cu cateva saptamani ati urmarit dezastrul de la ARO. Ati vazut cum a fost pusa pe butuci singura masina romaneasca de teren. "Romania, te iubesc!" a continuat sa investigheze felul in care statul a pierdut unul dintre cele mai importante branduri romanesti. John Perez, cel care a cumparat ARO pe o suma derizorie, incearca sa obtina de la statul roman sume cu multe zerouri pentru investitii pe care de fapt nu le-a facut niciodata.
Ne-am intors la ARO, locul uneia dintre cele mai mari crime din Romania post-decembrista: distrugerea unui brand national si odata cu asta falimentul unei industrii care cu greu va putea fi refacuta. O jumatate de secol de istorie ingropata in ruine. Indignare si neputinta, asta au simtit muscelenii de cand ARO a fost pus pe butuci. Si acum, dupa mai bine de sase ani de cand a intrat in faliment, John Perez cel care a cumparat fabrica cu doar 150 de mii de euro, incearca sa scoata de la statul roman cateva milioane!
Cine a vazut contractul de privatizare din 2003 si cunostea amanunte din afacere putea sa anticipeze cu usurinta dezastrul care se prelungeste pana in ziua de azi.
In 2006 cel care a venit la conducerea AVAS a dat in judecata firma care nu si-a indeplinit obligatiile.
"Am dat in judecata firma Crosslander pt nerealizarea unor obiective care se aflau in contract / declara Razvan Orasanu, fost presedinte AVAS. Lucru care trebuia facut in 2005 deja , dar nu a fost realizat. Poate chiar din 2004."
Dar lucrurile nu au evoluat in sensul in care l-ar fi vrut Razvan Orasanu. Investitorul care a dus ARO la faliment a cerut de la AVAS nu mai putin de 13 milioane de dolari, bani despre care spune ca i s-ar cuveni pentru investitiile pe care le-a facut, dar si pentru profitul pe care nu l-au avut. Tribunalul Bucuresti a dat o sentinta prin care AVAS-ul este considerat vinovat si obligat sa returneze bani