Ieri, operatorul de cablu a spus că a scos din grilă programele Discovery din cauza audienței slabe și a costurilor mari. În replică, Discovery dă publicității cât costă programele sale și investițiile făcute în România.
Ponderea tarifelor Discovery din abonamentul plătit de abonaţii RCS în fiecare lună este de aproximativ 1,5%, în medie, pentru fiecare canal Discovery inclus în pachetul de bază. După ce RCS-RDS a confirmat, printr-un comunicat oficial, că va renunța la difuzarea programelor Discovery, invocând prețurile prea mari cerute pentru retransmisie și audiența prea mică a postului, Discovery cere ca negocierile să continue aducând ca argument audiențele măsurate de Kantar Media, dar și investițiile făcute în cei 15 ani de când sunt prezenţi pe piaţa din România.
„Este regretabil că s-a ajuns în acest punct si că telespectatorii sunt afectaţi de ceea ce se întâmplă, însă faptele vorbesc de la sine: În primul rând, suntem îngrijoraţi că acţiunile RCS&RDS îi vor priva pe abonaţii săi de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmărit canal de documentare din România, lider pe segmentul său. În cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmărit de cel puţin 11 milioane de români, în medie, pe lună (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decât atât, conform unui studiu comandat de Discovery Networks şi realizat de Gfk în 2011, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional (16 +), 89% dintre abonaţii RCS&RDS din România au declarat că Discovery Channel este canalul lor preferat. În plus, în ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane au semnat petiţia noastră prin care cer păstrarea canalelor Discovery în grila RCS&RDS, manifestându-şi clar dorinţa de a urmări în continuare programele noastre.
Ponderea tarifelor Discovery din abonament, 1,5% pentru fiecare canal
În al doilea rând, oferta pe care am făcut-o celor de la RCS&RDS es