Românii nu sunt interesaţi de campania electorală şi nu-şi cunosc decât în mică măsură candidaţii din colegiile în care locuiesc, relevă un studiu sociologic realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES).
"La mijlocul campaniei electorale, mai puţin de jumătate dintre alegători ştiu cine candidează pentru funcţia de deputat în colegiul de care aparţin şi puţin peste o treime ştiu cine sunt candidaţii pentru Senat. Peste jumătate dintre români nu au urmărit, până în acest moment, campania electorală a candidaţilor din colegiul lor", se menţionează în concluziile cercetării, prezentate de Agerpres.
Potrivit sondajului, 37% dintre cei intervievați spun că ştiu sigur pe cine ar vota, 19% declară că au o idee în această privinţă, dar nu este definitivă, iar 5 % susţin că nu vor merge la vot.
Mai mult, 44% dintre respondenţi susţin că această campanie nu îi va determina să îşi schimbe opţiunea de vot.
Opţiunile de vot rămân aceleaşi ca în 2008
25% dintre respondenţi spun că vor vota, la alegerile din decembrie, cu acelaşi candidat pentru funcţia de deputat ca şi la alegerile precedente, dar 24% nu ştiu pentru moment cum vor proceda.
Potrivit cercetării sociologice, criteriul cel mai important al respondenţilor în alegerea candidatului îl reprezintă în proporţie de 19% cinstea, corectitudinea, sinceritatea. Urmează, în ordine, partidul din care face parte candidatul - 10% şi activitatea anterioară a candidatului - 8%.
Un alt criteriu în funcţie de care persoanele intervievate îşi vor da votul îl reprezintă promisiunile pe care le face candidatul - 7%, iar apoi, cu câte 4%, apropierea de cetăţeni, programul său sau al partidului şi seriozitatea candidatului.
Cercetarea sociologică a IRES a fost realizată în perioada 21-22 noiembrie pe un eşantion reprezentativ de 1.397 de persoane de cel puţin