Un centru de comunicare cu Alumni a fost lansat în cadrul Universităţii Timişoara prin proiectul "Consolidarea relaţiei alumni-mediul universitar", care se adresează studenţilor şi cadrelor didactice din managementul universităţilor. Urmează alte două centre similare în Cluj-Napoca şi Iaşi.
Studenţii şi absolvenţii Universităţii de Vest din Timişoara (UVT), ai Universităţii „Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca şi ai Universităţii „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi pot participa la focu-grupuri pentru a discuta principalele probleme ale mediului de afaceri în cadrul unor centre de comunicare alumni-mediul universitar. Primul a fost deschis săptămâna aceasta la Timișoara.
Proiectul are ca obiectiv creşterea gradului de comunicare între mediul universitar şi mediul economic în vederea promovării ofertei educaţionale, a îmbunătăţirii serviciilor oferite de sistemul de învăţământ şi corelării cererii pieţei muncii cu oferta educaţională universitară.
„De-a lungul acestui proiect am organizat la Timişoara focus-grupuri la care au participat atât cadre didactice, studenţi, cât şi reprezentanţi ai companiilor angajatoare pentru a asculta şi a ne concentra pe principalele nevoi ale mediului de afaceri şi ale studenţilor. Am organizat evenimente de tip Open Day la companii importante din Timişoara, precum Pasmatex, Continental Automotive România, prezentări de bune practici şi alte acţiuni de comunicare între mediul universitar şi alumni", a declarat prof. univ. dr. Petru Ştefea, lider partener UVT.
Proiectul este realizat printr-un parteneriat al Ministerului Educaţiei , Cercetării, Tineretului şi Sportului cu trei universităţi din ţară: Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca şi Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi cu mediul de afaceri Novensys Corporation şi Gold Agama Consulting, respectiv Uniunea Naţională a