Reprezentanţii brandului spaniol Zara au anunţat că până în 2020 vor elimina ingredientele chimice aflate în componenţa produselor. Schimbarea vine ca reacţie la campania iniţiată de Greenpeace pentru a detoxifica, la propriu, industria modei.
La sfârşitul lunii noiembrie organizaţia non-guvernamentală Greenpeace a emis raportul „Hainele toxice, moda cusută cu aţă albă“. Activiştii pentru protecţia mediului au criticat brandul Victoria’s Secret pentru nivelul ridicat de ftalaţi (substanţe care se adaugă plasticului pentru a creşte flexibilitatea, transparenţa şi rezistenţa), cu menţiunea că dacă produsele de lenjerie intimă ar fi fost, de fapt, păpuşi, Uniunea Europeană le-ar fi interzis.
După ce au semnalat aceste probleme,voluntarii de la Greenpeace au reuşit să convingă 315.000 de persoane să li se alăture campaniei de igienizare a modei, pe care au lansat-o anul trecut. Ca reacţie, 700 de persoane au protestat săptămâna trecută în faţa magazinelor Zara din întreaga lume.
„Greenpeace îmbrăţişează angajamentul brandului Zara pentru o modă lipsită de toxicitate“, a comentat Martin Hojsik, coordonatorul campaniei. Zara şi Inditex, compania-mamă, îşi vor obliga furnizorii ca până în 2020 să elimine complet din componenţa produselor toate ingrediente chimice care sunt toxice, iar Zara şi-a rugat 20 de furnizori ca până în martie 2013 să respecte regula.
„Vrem să-i inspirăm pe oameni să provoace industria şi să pună capăt acestei dependenţe faţă de toxicitate“, a explicat Tommy Crawford, purtătorul de cuvânt al organizaţiei. „Asta presupune noi modalităţi de a-i implica pe oameni, precum şi feluri noi de a formula inspiraţia creatoare din modă“, a adăugat acesta. Pe lângă Zara, şi alte branduri şi-au mai luat angajamentul de a urma procesul detoxificării. Printre acestea se numără Nike, Puma, Adidas, Hennes & Mauritz, C&A, Li-Ning şi Marks and S