Fie că vorbim despre profitabilitatea impusă de acţionari, de cota de piaţă, de creşterea veniturilor sau de clienţi bine informaţi şi mulţumiţi, industria asigurărilor auto are nevoie de menţinerea unui echilibru constant al tuturor forţelor care acţionează în această piaţă şi de consecvenţă în atingerea obiectivelor pe termen lung.
" Osocietate de asigurări este evaluată prin prisma calităţii serviciilor pe care le oferă. Îmi doresc ca piaţa să atingă acel obiectiv de profitabilitate, atât pentru asigurători, cât şi pentru brokeri, iar clientul să fie respectat şi servit la timp",spune Mihai Tecău, preşedintele Directoratului OMNIASIG VIG.
Adrian Marin, liderul GENERALI România, susţine că asigurătorii îşi doresc o piaţă dezvoltată şi clienţi mulţumiţi. „Ar trebui să privim consecvenţi spre targeturile pe termen lung şi să ne abatem mai puţin de la acest drum din cauza presiunilor pe preţuri sau de alte tipuri apărute în activitatea noastră", a subliniat acesta. În opinia Marianei Diaconescu, preşedintele Directoratului ASIROM VIG, asigurătorii urmăresc creşterea afacerilor, iar pentru acest deziderat este nevoie de două lucruri esenţiale: „cât mai mulţi clienţi bine informaţi şi satisfăcuţi, care să ne devină parteneri, garantând astfel creşterile viitoare, precum şi realizarea unor venituri mai mari, prin politicile de tarifare, astfel încât să acopere costurile şi să genereze profitul solicitat de acţionari".
„Toate acestea trebuie obţinute cu menţinerea unui echilibru în sprijinul tuturor forţelor care acţionează în această piaţă: echilibru la nivelul comisioanelor, al tarifelor şi menţinerea unui fair play al jucătorilor din piaţa asigurărilor auto", a continuat liderul ASIROM.
În ceea ce priveşte piaţa de intermediere, Bogdan Andriescu, preşedintele UNSICAR, consideră că brokerii constituie principalul vector de educaţie şi de