Verdictul de la „Vocea României“ a suprins mulţi telespectatori. Însă decizia de a-i acorda numărul maxim de voturi unei concurente ce nu corespunde profilului clasic românesc indică maturizarea publicului care a renunţat la stereotipuri în favoarea talentului.
„Premiul acordat de public reprezintă semnul unei mari schimbări de atitudine în ţara noastră. Felicitari, Julie! Faptul că eşti «Vocea Romaniei» mă bucură nespus. Meriţi acest premiu. Vocea ta a fost şi azi deasupra tuturor“, a scris Imre pe contul său de Facebook la scurt timp după finalizarea competiţiei.
„Ai dovedit că atâta vreme cât talentul şi curajul sunt mână în mână, poţi îndrăzni să ajungi pe primul loc. Într-un mod uimitor de asemănător, te regasesc în versurile din melodia mea din finalul concursului: «And the dreams that you dare to dream, Really do come true» (Şi visele pe care îndrăzneşti să le visezi, Într-adevăr devin realitate – n. r.)“, a subliniat Vizi pentru miile de susţinători din mediul online.
Rasismul există, într-un sens, peste tot şi oriunde, e spaima tribală de celălalt, pe care, ca oameni civilizaţi, trebuie să o exorcizăm. Iulian Comănescu, analist media
Schimbarea pe care o observă câştigătorul de pe locul secund se referă la atitudinea românilor. Dacă stereotipurile şi discriminarea sunt două probleme frecvente (mai ales în cazul unor persoane care nu au origini 100% româneşti), votul din a doua seară de Crăciun a dovedit că publicul a evoluat. Această evoluţie are şi câteva explicaţii.
„Publicul de la Pro TV, cosmopolit şi deschis spre valorile occidentale, este dornic să vadă figuri diferite şi sacrifică valorile românului pentru exotism“, analizează Silvia Branea. Specialista în sociologie şi media consideră că, similar cu „American Idol“ şi „Britain’s Got Talent“, talent-show-ul încurajează toleranţa şi are ca efect globalizarea.
Tată co