Luxul nu trebuie să fie întotdeauna scump şi strălucitor, ci şi accesibil şi confortabil. Producătorul american GAP a înţeles şi a reuşit să aplice reţeta cu succes, de pe străzile marilor oraşe până în casele oamenilor.
„Procesul de creaţie îmi oferă cea mai mare libertate deoarece pot să fac tot ce-mi doresc“, a mărturisit anul trecut fotomodelul Sasha Pivovarova, invitată în calitate de designer pentru GAP. Rusoaica pasionată de desen a iniţiat brandul într-o lume fantasmagorică atunci când a semnat colecţia de lenjerie intimă „LOVE“, compusă din rochii de noapte şi maiouri desprinse din poveştile cu zâne, după cum au apreciat specialiştii de la „Vogue“.
Pivovarova a fost doar una dintre fotomodelele celebre care au scris file din istoria brandului american. Înaintea ei, Claudia Schiffer a întors capetele bărbaţilor pe stradă atunci când a pozat pentru campania „Peace Love“, Freja Beha Erichsen a devenit idolul adolescentelor, iar actriţa Sarah Jessica Parker şi-a întrebat admiratorii „Tu cum porţi asta?“.
Dar până ca afacerea de miliarde de dolari să ajungă pe panourile autostrăzilor, GAP a pornit dintr-un butic de familie. În vara lui 1969, Donald G. Fisher şi soţia sa, Doris, au deschis în San Francisco primul magazin în care vindeau blugi marca Levi’s şi viniluri. Conceptul a fost atât de bine primit, încât într-un an cifra de afaceri a depăşit două milioane de dolari, ceea ce a fost un imbold pentru a se lansa şi în San Jose, California, şi a-şi deschide sediul oficial în Burlingame. GAP a crescut într-un an cât alţii în zece, ar putea zice specialiştii, dar evoluţia s-a datorat preocupării constante pentru direcţia pieţei şi întâmpinarea clienţilor. Dovadă stă şi în faptul că în 1974 compania a început să-şi producă propriile articole.
Restart cu Madonna şi Jack Kerouac
Fotomodelele Freja Beha Erichsen şi Arlenis Sosa @N_