Perspectiva unui dezastru, la un an de la tragedia navei Costa Concordia, nelinişteşte Veneţia, unde nave mari de croazieră circulă liniştit deja ani de zile în faţa pieţei San-Marco, relatează AFP, citat de Mediafax.
Dezbaterea este aprinsă între apărătorii patrimoniului din Veneţia, înspăimântaţi de impactul acestor nave, şi avocaţii giganţilor mării, care au rol important în economia acestui oraş, care prosperă datorită turismului.
"În Veneţia este imposibil să avem o altă Concordia", a dat asigurări ferme Massimo Bernardo, preşedintele Comitetului Venice Cruise.
"Un ordin al căpităniei din Veneţia impune prezenţa la bord a doi piloţi şi două remorchere, în afară de comandant. Pentru ca să aibă loc un accident, ar trebui ca toţi să devină nebuni pe neaşteptate", a glumit Bernardo.
Totuşi, este într-adevăr înfiorător de văzut cum aceste nave înalte cât nişte clădiri trec la câţiva metri de locuri excepţionale, precum Piazza San-Marco sau Punta della Dogana.
"Ele sunt asemeni unei răni şi, într-adevăr prea mari pentru a trece pe aici, dar ele aduc mulţi turişti în Veneţia", a observat Mattia Florian, un şofer de taxi pe apă, în vârstă de 29 de ani.
Croazierele sunt profitabile
Potrivit datelor comunicate de către European Cruise Council (ECC), pentru AFP, sectorul croazierelor, în care sunt angajate 5.470 de persoane, a contribuit, în 2011, cu 536 milioane de euro la economia Veneţiei.
De asemenea, potrivit ECC, croazierele reprezintă 20 la sută din afluxul de turişti în Veneţia, a cărei populaţie a scăzut spre sfârşitul anului la 58.000 de locuitori, pe când cel al turiştilor a depăşit 20 de milioane pe an.
"Este evident că aceste resurse, într-o perioadă dificilă pentru piaţa muncii, sunt din ce în ce mai necesare", a menţionat Roberto Perocchio, directorul general al Terminalului de Pasageri ai C