Modificările, făcute - prin ordonanţă - sub ministeriatul Ecaterinei Andronescu, la Legea educaţiei naţionale, "s-au flexibilizat" condiţile stricte ale legii din 2011, fiind introduse "dispoziţii în favoarea" educatorilor şi învăţătorilor. Parlamentul va decide Sursa: MARIAN ILIE
1 /.
Odată cu intrarea în vigoare a Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 (9 februarie 2011) au fost eliminate din sistem funcţiile didactice de educator pentru învăţământul preşcolar şi învăţător pentru învăţământul primar, fiind reglementată funcţia de profesor. Prin art. 248 alin. (1) din lege s-a statuat expres că una din condiţiile pentru ocuparea funcţiilor didactice este „absolvirea cu diplomă a studiilor universitare de licenţă în profilul postului”, precizează Ministerul Justiţiei(MJ).
Ca dispoziţie tranzitorie pentru aceste categorii de persoane, Legea nr. 1/2011 a reglementat două posibilităţi pentru menţinerea persoanelor care ocupau aceste funcţii la momentul intrării în vigoare a legii:
a) prin art. 248 alin. (4) s-a prevăzut că „Absolvenţilor liceelor pedagogice, ai şcolilor postliceale pedagogice, ai colegiilor universitare de institutori sau ai altor şcoli echivalente, încadraţi în învăţământul preşcolar şi primar, care, până la intrarea în vigoare a prezentei legi, au absolvit ciclul de licenţă, li se consideră îndeplinită condiţia pentru ocuparea funcţiilor didactice de profesor pentru învăţământul preşcolar, respectiv profesor pentru învăţământul primar.”
b)recunoaşterea şi echivalarea competenţelor profesionale dobândite formal, nonformal sau informal, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – art. 248 alin. (3).
"Prin urmare, persoanele care la momentul intrării în vigoare a Legii nr. 1/2011 ocupau funcţiile didactice de educator şi învăţător puteau fi menţinute în sistem numai dac