Piaţa telefoanelor mobile a înregistrat o creştere mică din 2011 până în 2012, având un plus de 1,9% de la an la an. Potrivit studiului publicat de firma de analiză IDC, această creştere s-a înregistrat pe fondul unor vânzări crescute în perioada sărbătorilor de iarnă.
Datele IDC arată că în trimestrul al patrulea din 2012, producătorii au reuşit să vândă 482,5 milioane de telefoane mobile, inclusiv smartphone-uri, în comparaţie cu 473,4 milioane de unităţi în aceeaşi perioadă din 2011. Astfel, creşterea nu este uriaşă, dar vine în acelaşi ritm cu piaţa.
La nivelul întregului an, creşterea este foarte mică, de doar 1,2%, 1,7 miliarde de telefoane mobile fiind vândute în total. Evident, liderul anual a fost Samsung, care a reuşit să vândă cele mai multe smartphone-uri şi telefoane mobile, urmat de Apple şi Huawei la nivelul telefoanelor inteligente şi de Nokia şi de Apple, la numărul total de dispozitive.
Astfel, acesta este primul an în care chinezii de la Huawei au ajuns pe podiumul livrărilor de telefoane mobile inteligente, cu ajutorul unor dispozitive de top lansate încă de la Târgul de Tehnologie din Las Vegas din 2012. În plus, piaţa chineză este dominată de aceştia.
„Faptul că ZTE şi Huawei se regăsesc în topul 5 arată o schimbare mare pe piaţa telefoanelor mobile", a remarcat Ramon Llamas, manager de cercetare la IDC, pe domeniul telefoanelor mobile. "Ambele companii au crescut concentrându-se pe piaţa extinsă, nu pe segmentul premium. Au avut volume crescute, dar în ultimele trimestre au crescut şi prin concentrarea pe dispozitive high-end. De asemenea, ambele firme au forţat şi au inovat în privinţa designului industrial, cu ecrane mari şi carcase mai mici“.
Puteţi vedea statisticile integrale pe site-ul IDC şi în infografia de mai jos
Mobilele în 2012 | Infographics