Prima variantă câştigă teren cu programul prelungit până la ora 17.00, dar a doua este un pas înainte pentru evoluţia intelectuală a micuţilor Sursa: ADRIAN PÎCLIȘAN
Libertatea părinţilor de a decide unde vor învăţa copiii care urmează să intre în clasa pregătitoare a devenit pentru mulţi dintre aceştia mai degrabă o povară.
Grădiniţă şi şcoala, între care trebuie să aleagă până la 31 martie, au deopotrivă plusuri şi minusuri, dar specialiştii le recomandă părinţilor să treacă peste factorul emoţional şi să se gândească la pregătitoare ca la o investiţie pe termen lung în educaţia micuţilor.
Costurile şi dezvoltarea psihologică sunt primele argumente invocate de tabăra celor care vor semna pentru a-şi înscrie copiii la şcoală.
„Băieţelul meu de aproape şase ani este în grupa mare la grădiniţă, dar vreau să meargă la clasa zero la şcoală. Mai întâi pentru că la grădiniţă sunt obligată să plătesc mâncarea, cu toate că el doar ciuguleşte, apoi pentru că e suficient dezvoltat mental”, spune Valentina, o mămică din Bucureşti. ABRAMBURICA a abandonat PREGĂTITOAREA la jumătatea drumului. Modificarea adusă LEGII educației în 2003 lasă o PORTIȚĂ părinților
Grădiniţa, o alegere cu inima
Altele sunt motivaţiile părinţilor decişi să-şi păstreze micuţii acolo unde au învăţat în ultimii trei ani. Familiaritatea educatoarelor şi programul de somn oferit de grădiniţele cu program prelungit e un lux la care puţin dintre părinţii cu serviciu sunt dispuşi să renunţe.
„Instinctul îmi spune să-mi las fetiţa la grădiniţă, unde doamnele sunt ca nişte mămici şi pot să o iau la ora 17.00, dar ştiu din experienţă că dincolo îi va fi mai bine”, mărturiseşte Luana Ioniţă, consilier psihopedagogic la Şcoala Nr. 1 din Capitală. Aceasta crede că fetiţa sa va evolua mai uşor într-un mediu unde dascălii pot aplica cu adevărat aşanumita „predare diferenţiată”. @N_