Şefii de la Educaţie au promis că vor anunţa, astăzi, dacă micuţii de şase ani vor învăţa acolo unde sunt acum, în şcoli, sau se mută înapoi în grădiniţe. Datele arată negru pe alb că prima variantă ar putea rezolva una dintre cele mai arzătoare probleme ale educaţiei: abandonul şcolar la copiii proveniţi din medii Sursa: CODRIN PRSECARU
Dincolo de bătălia politică, efectele benefice ale şcolarizării copiilor de şase ani se văd, cel mai concret, în cifre. În toamna lui 2012, s-au înscris la grădiniţă şi învăţământul primar aproximativ 40.000 de copii în plus faţă de anul şcolar precedent, ceea ce arată că introducerea clasei pregătitoare a redus considerabil fenomenul abandonului şcolar.
„Nu mai rămân copii pe dinafară”
Datele au fost făcute publice, ieri, de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, cu doar o zi înainte ca şefii de la Educaţie să hotărască soarta pregătitoarei.
Acesta a arătat că iniţiativa sa a permis decongestionarea grădiniţelor, care au primit, anul trecut, cu 60.000 de copii mai mult în grupa mică. În plus, s-a continuat tendinţa de reducere a abandonului şcolar al copiilor de până în clasa a IV-a. Ambramburica face presiuni asupra urmașului său: ”Ministerul trebuie să fie flezibil în privința clasei pregătitoare”
„În 2010, când am preluat ministerul, la trecerea dintre clase, aproximativ 14.500 de elevi erau «pierduţi» pe drum în ciclul primar. Acum pierdem 4.500. Aşadar 10.000 de copii mai puţin abandonează şcoala”, arată Funeriu. Susţin păstrarea la şcoală a clasei pregătitoare şi reprezentanţii UNICEF România. „Avem mai mulţi copiii care frecventează grădiniţa, iar ceilalţi se acomodează treptat cu mediul şcolar”, crede Luminiţa Costache, specialist în educaţie al UNICEF.
Statisticile încurajatoare sunt confirmate de psihopedagogi, care spun că pregătitoarea a însemnat un pas înainte mai ales pentru copiii