Locurile de muncă în domenii precum secretariat, resurse umane sau suport clienţi au crescut cu o rată anuală de 27%. În medie, pentru un post de asistent manager aplică peste 600 de candidaţi.
În ultimii trei ani, locurile de muncă de tipul office jobs (ce includ joburi în domenii precum secretariat, resurse umane, suport clienţi) au avut o creştere masivă, numărul acestora situându-se undeva la aproape 30.000 de posturi pe site/ul de recrutare BestJobs.ro, în intervalul 2010-2012.
Astfel, în 2010, au existat, în total, 8.340 de locuri de muncă de tipul office jobs pentru ca numărul acestora să crească ulterior la 8.869 posturi disponibile în 2011 şi aproape 12.000 posturi în 2012.
„Numai anul trecut, numărul posturilor office jobs a crescut cu o rată anuală de 27% şi preconizăm că şi în 2013 numărul acestora cel puţin să îl egaleze pe cel din 2012”, a spus Andreea Mihăescu, asistent de relaţii publice la BestJobs.ro.
489 de posturi în secretariat
Momentan, pe site-ul BestJobs.ro se regăsesc aproape 1.500 de locuri de muncă de tipul office jobs, dintre care 489 de posturi pentru cei care îşi doresc un loc de muncă în secretariat/ asistent manager. Pentru ocuparea unuia dintre aceste posturi, angajatorii cer, printre altele, studii superioare, cunoştinte de contabilitate primară şi capacitate de adaptare la situaţii de urgenţă. În medie, la un post de asistent manager aplică peste 600 de candidaţi.
O analiză a specialiştilor în recrutare de la BestJobs.ro bayată pe fluctuaţiile pieţei muncii din ultimii trei ani arată că, în 2013, cei mai mari angajatori vin din zona IT şi vânzări.
În 2012, joburile din vânzări au crescut cu o rată anuală de 25%, în timp ce numărul locurilor de muncă din IT au crescut cu 131%, în 2012, faţă de 2011.
Iată care au fost domeniile cu cele mai multe posturi disponibil