Regizorul a montat pe scena Operei Naţionale din Iaşi \"Troienele\", un fragment din celebra \"Trilogie antică\" şi un spectacol devenit legendă
Trilogia antică”, spec tacolul montat de Andrei Şerban la Teatrul Naţional din Bucureşti, imediat după Revoluţia din 1989, a fost considerat, în urma unei anchete realizate în rândul oamenilor de teatru din România drept cel mai bun spectacol al ultimelor două decenii.
Acum, după 20 de ani de la acel spectacol, când minerii urlau în faţa teatrului şi înăuntru, actorii repetau, cu făclii aprinse pe coridoarele întortocheate ale Naţionalului, Andrei Şerban a montat pe scena Operei din Iaşi „Troienele”, un fragment al celebrei trilogii, care a avut premiera în această iarnă. Sala Operei Naţionale din Iaşi a fost de fiecare dată neîncăpătoare la cele câteva reprezentaţii care au avut loc şi publicul cere în permanenţă reprogramarea spectacolului. DON QUIJOTE: De la Teatrul Bolshoi din Moscova la Grand Cinema Digiplex
Istoria „Trilogiei antice” a început cu mult înainte, în urmă cu patruzeci de ani, la teatrul La MaMa din New York, acolo unde Andrei Şerban a pus-o în scenă pentru prima dată, devenind un spectacol legendă în lumea întreagă. „Motivul care m-a convins cu adevărat să pun din nou în scenă «Trilogia» la Iaşi a fost că Beatrice Rancea, directoarea Operei, mi-a spus mereu: «Trilogia antică se predă în şcoli.
Tânăra generaţie a avut foarte multă informaţie despre cum a fost acest spectacol, dar pur teoretic. De ce să nu aibă şi ei experienţa directă a ceea ce înseamnă Troienele? »”, a explicat Andrei Şerban de ce a refăcut acum această montare. În acelaşi timp, el a ţinut să spună că, deşi realitatea socială s-a schimbat faţă de începutul anilor 90, acum spectacolul este la fel de profund ancorat în realitatea politică a României acestui moment.
Paralelă cu viaţa politică
„Povestea din „Troi