Materialul de copertă pe care noul Business Magazin îl propune cititorilor săptămâna aceasta, începând de luni, cu titlul "Freelancer cu salariu de CEO", este dedicat celor câteva zeci de mii de români care îşi încearcă în permanenţă norocul pe cont propriu, pe platforme de freelancing.
"Cea mai mare companie din România nu este înregistrată la Registrul Comerţului. Are peste 50.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 15 milioane de dolari. Este vorba despre freelancerii care lucrează pe internet, din propria sufragerie sau din vreo cafenea, pentru companii din toate colţurile lumii. Pentru unii dintre ei, proiectele obţinute prin intermediul marilor platforme mondiale de freelancing precum Elance, freelancer sau oDesk se traduc într-un salariu comparabil cu al unui executiv de multinaţională, de câteva zeci de mii de dolari anual", scrie Business Magazin.
Roxana Nasoi, Tudor Maier, Vali Ciacâru, Daniel Simion şi Anton Daniel sunt doar câţiva dintre freelancerii care lucrează pe internet, din propria sufragerie sau din vreo cafenea, pentru companii din toate colţurile lumii. Ei şi-au construit o carieră la care mulţi angajaţi ai multinaţionalelor nici măcar nu visează, nu depind de nimeni, îşi organizează timpul după cum doresc şi, cel mai important dintre toate, câştigă suficient cât să ducă un trai mai mult decat decent.
În ceea ce priveşte această lume a freelancerilor, Kjetil Olsen, vicepreşedintele pentru Europa al Elance.com, preconizează că până în 2020 una din două companii din lume vor lucra, fie şi oricât de puţin, cu freelanceri, iar în medie 10% din munca lor va fi probabil realizată în acest fel.
Din numărul lansat pe piaţă în 11 februarie, care poate fi găsit numai în reţelele Inmedio şi Relay, cititorii au ocazia să afle ce anume au învăţat sau nu din criză, precum şi ce ar fi fost bine să înveţe, cum sunt conc