Curtea de Conturi constată
Cea mai înaltă şosea din România, drumul naţional DN67C Bengeşti-Sebeş, mai cunoscut drept Transalpina, este încă nefinalizat, dar, cu toate acestea, constructorul a beneficiat de suplimentări colosale ale contractului şi plăţi ilegale în cuantum de peste 35 de milioane de lei (8 milioane de euro), majoritatea reprezentând lucrări al căror preţ a fost umflat substanţial. Constatarea aparţine Curţii de Conturi care a realizat un audit la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi care a descoperit că problemele de pe Transalpina sunt mult mai mari decât se cunoştea până acum. Şoseaua a fost făcută de firma Romstrade, aparţinând lui Nelu Iordache, unul din mulţii regi ai asfaltului din România care, de curând, a făcut cunoştinţă cu arestul, fiind reţinut preventiv.
Epopeea modernizării celor 148,414 kilometri ai şoselei Transalpina a început în anul 2008, în septembrie, când, în urma unei licitaţii dubioase, după cum au constatat controlorii Curții de Conturi, firma Romstrade SRL, aparţinând omului de afaceri Nelu Iordache, a câştigat contractul de execuţie. Valoarea totală iniţială a contractului a fost de 1,23 miliarde de lei (345 milioane de euro) fără TVA, având ca termen de finalizare 18 luni de la data emiterii ordinului de începere. Valoarea uriaşă a proiectului a putut fi depăşită, la vremea respectivă, doar de Autostrada Transilvania, deşi diferenţa dintre una şi cealaltă este colosală. Șoseaua cu cinci acte adiționale
Astfel, după cinci acte adiţionale încheiate de CNANDR până în prezent, valoarea acestui contract a ajuns la 1,34 miliarde de lei (376 milioane de euro), adică mai mult cu aproape 31 de milioane de euro. După cum au constatat inspectorii de audit, unele din aceste acte adiţionale au fost semnate fără a avea o justificare temeinică. Ba mai mult, unul dintre ele a fost semnat invocându-se niş