Religia se regaseste in trunchiul comun de discipline Lansarea in dezbatere publica a noului lan-cadru pentru invatamantul primar fera prilejul unor discutii si pe marginea unui subiect considerat cel putin sensibil. eligia se regaseste in trunchiul comun de discipline inca din clasa pregatitoare, levii continuand sa o studieze pana in clasa a XII-a inclusiv. In timp ce voci din nvatamantul preuniversitar de stat sustin ca este necesara studierea religiei, ca materie obligatorie, pe tot parcursul anilor
de scoala, voci din mediul academic au din zona asociatiilor educationale
atrag atentia ca se impune schimbarea modului de predare a acesteia. „Sunt din generatia celor care nu au facut macar ora de religie in scoala si nu as putea spune in ce consta exact o ora de religie, dar, din ce am auzit de la colegii mei, se discuta despre lucruri importante, ce tin de suflet, de spirit. Lucrurile acestea nu se predau la orice materie si un profesor de religie lucreaza cu sufletul si cu sufletul celorlalti, al copiilor. Cred ca religia
te ajuta sa te descoperi ca persoana. E in trunchiul comun, dar nu este o disciplina obligatorie, din ce stiu eu", e de parere Claudia Rusu, psihopedagog la Grupul Scolar Economic de Turism.
„Stau pe hol si ma pandesc cand vin"
Profesorii de specialitate considera ca elevii au nevoie sa studieze religia, care nu ar avea statut de materie obligatorie. "Eu predau la clasele IX-XII si simt ca au nevoie de aceasta disciplina. Iar la cei mici se merge mult pe poveste, pe idee de bine, de fapta buna, pe teme frumoase; materia e structurata in asa fel incat nu are ce rau sa le faca. Predau si la o clasa de a II-a si copiii abia asteapta ora de religie: stau pe hol si ma pandesc cand vin. E placut si imi dau seama ca e util. Daca n-ar dori cei mici, poate s-ar
simti asta. Depinde acum si de metodele de predare, de cum abord