Multi sefi cred ca productivitatea angajatilor ar fi mult mai ridicata daca acestia nu ar mai pierde vremea pe Internet si ar munci mai mult.
Potrivit unelor estimari, pierderile cauzate de momentele in care angajatii nu muncesc in timpul orelor de lucru se ridica la 130 de miliarde de dolari, prin urmare multora li se pare logic sa interzica angajatilor sa acceseze Facebook sau e-mail-ul personal in timpul serviciului.
Insa, potrivit unui nou studiu, singurul lucru care afecteaza productivitatea nu este numarul de minute in care muncesc efectiv, ci cat de bine se concentreaza angajatii. In timpul studiului, s-a demonstrat ca productivitatea scadea drastic in momentul cand li se interzicea sa priveasca un videoclip pe care acestia doreau sa-l vada. Incercarea de a rezista tentatiei de a privi acel videoclip ducea la scaderea masiva a concentratiei. In schimb, dupa ce erau lasati sa priveasca videoclipul, angajatii se puteau concentra mult mai bine asupra sarcinilor de serviciu.
Internetul, de altfel, este doar un singur element care poate distrage angajatii: discutiile cu ceilalti colegii sau problemele personale pe care trebuie sa le rezolve sunt cel putin la fel de importante.
Prin urmare, cum se poate creste productivitatea? Potrivit specialistilor in domeniu, citati de Time, raspunsul este: lasati angajatii sa fie adulti.
Angajatii nu trebuie tratati ca niste copii, carora li se interzice accesul la Internet. Acestia sunt capabili sa se automonitorizeze. In plus, fiecare persoana lucreaza in stilul sau: unii se concentreaza mai bine in liniste deplina, altii atunci cand asculta muzica. Unii dau rezultate mai bune cand lucreaza la birou, altii cand lucreaza de acasa. Unii se pot concentra mai bine dimineata, altii noaptea.
Astfel, in functie de nevoile angajatorului, acesta ar putea sa angajez