O subsidiară a Inter IKEA Group, proprietarul mărcii de mobilă IKEA, şi compania Marriott International vor prezenta proiectul unui lanţ hotelier low-cost, sub brandul Moxy.
Inter IKEA investeşte circa 500 de milioane de dolari pentru aproximativ 50 de hoteluri cu tarif redus în Europa în următorii cinci ani, afirmă directori de la Marriott, printr-un parteneriat cu Marriott şi un operator european. Proiectul ar putea fi anunţat oficial marţi, potrivit Wall Street Journal.
Hotelurile nu vor folosi mobilă sau design IKEA. În schimb, grupul a recurs la o tehnică inovatoare de construcţie pentru a păstra la un nivel redus costurile de construcţie. Multe dintre hoteluri vor fi construite folosind camere prefabricate în altă parte şi asamblate la fel ca mobila IKEA. Acest tip de construcţie modulară este nouă pentru Marriott, notează Wall Street Journal.
Primul hotel ar urma să fie deschis la Milano într-un an.
Inter IKEA a căutat locaţii şi anticipează că va începe construcţia câtorva hoteluri în acest an, a declarat Peter Andrews, şeful diviziei hoteliere a grupului. Proiectul mixt vizează construcţia hotelurilor în apropierea parcurilor de birouri, aeroporturilor, precum şi a staţiilor de tren şi metrou. Hotelurile ar urma să aibă între 150 şi 300 de camere.
Moxy este prima tentativă a Marriott de a intra pe piaţa călătorilor mai tineri, cu buget limitat.
Camerele, cu preţ orientativ de circa 60 de euro, au fost proiectate la Amsterdam şi în alte locaţii de compania Nordic Hospitality, care le-ar putea şi opera. Marriott este francizorul şi contribuie la proiect cu baza de date pentru clienţi şi rezervări, urmând să deţină brandul.
Directorii Inter IKEA au afirmat că au vrut să investească în hoteluri pentru că sectorul pare să se menţină relativ stabil în contextul schimbărilor economice din Europa, situaţie valabilă mai