markete.ro, companie specializată pe marketing în turism şi domeniile conexe, a realizat, în ultima săptămână, un sondaj în rândul mai multor touroperatori şi hotelieri, privind tendinţele de călătorie ale turiştilor români, arată un comunicat remis redacţiei.
Rezultatea arată că, pentru perioada decembrie 2012 - februarie 2013, touroperatorii şi agenţiile de turism au înregistrat creşteri de 35-40% ale rezervărilor tip early booking (înscrieri timpurii) faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
"Studiul markete.ro evidenţiază că în acest an, marele câştigător va fi turismul intern, datorită proximităţii şi a preţurilor accesibile. Pe lângă creşterea cererii pentru litoral (pentru staţiuni precum Mamaia, Neptun-Olimp, Eforie Nord etc.), se înregistrează creşteri şi pentru staţiunile montane de pe tot cuprinsul ţării (Sinaia, Predeal, Rînca etc.), respectiv pentru oraşele istorice din Transilvania (Sibiu, Braşov, Sighişoara). Estimările noastre indică o creştere globală a turismului intern cu 15-20% faţă de 2012. Pe partea de turism rural se înregistrează o creştere de circa 25% pentru perioada de Paşte - 1 Mai", se mai arată în comunicat.
În Europa, o destinaţie care va fi solicitată mai mult în acest an este Portugalia, în prezent existând curse directe Bucureşti - Lisabona. Alături de Portugalia, vor fi solicitate şi arhipelagurile care aparţin de această ţară - Madeira şi Azore.
Potrivit markete.ro, Extremul Orient va înregistra o creştere pe destinaţii precum Thailanda, Vietnam, Myanmar, Laos, Singapore, Indonezia, India şi Sri Lanka.
Alte destinaţii emergente sunt continentul african (Kenya, Tanzania, Botswana, Africa de Sud), America Latină (Brazilia, Chile, Argentina şi Mexic), Emiratele Arabe Unite (în special Dubai) şi Caraibele (Republica Dominicană, Cuba).
Touroperatorii vor continua să lanseze produse creative, or