Soarta BlackBerry depinde un singur produs: smartphone-ul Z10, pus in vanzare vineri in Statele Unite, una din cele mai mari piete pentru companie.
Insa ce sanse are acest dispozitiv sa aiba succes intr-o piata controlata de Apple si Android? Deocamdata, compania are o dilema: aplicatiile, esentiale pentru succesul unui smartphone, nu prea exista pentru Z10. Dezvoltarea lor depinde, in mare masura, de succesul dispozitivului, insa vanzarile depind de cate aplicatii sunt disponibile.
Investitorii sunt, totusi, optimisti. Pretul actiunilor BlackBerry a crescut cu 35 la suta in acest an, iar volumul de tranzactionare a fost deosebit de ridicat, de 65 de milioane de titluri pe zi, in ultimele trei luni, comparativ cu 47 de milioane de actiuni pentru Microsoft.
Realitatea, insa, va incepe sa-si arate fata de abia de acum, intrebarea principala fiind daca mai este loc pentru o a patra platforma mobila, mai ales ca, nu demult, Nokia, fost lider al vanzarilor, s-a vazut nevoita sa renunte la sistemul sau de operare, in favoarea Windows.
Android este lider, peste 70 la suta din smartphone-urile vandute in trimestrul al patrulea din anul trecut fiind dotate cu acest sistem de operare, potrivit firmei de cercetare IDC, relateaza CNBC.
Samsung este cel mai profitabil producator de dispozitive Android, insa multi alti producatori de succes folosesc sistemul, inclusiv HTC, LG, Motorola sau Sony.
Apple, desi nu vinde la fel de multe telefoane cu platforma proprie, iOS, acestea sunt mai profitabile decat cele pe Android. In acest an, specialistii estimeaza ca Apple va vinde de zece ori mai multe smarphone-uri decat BlackBerry poate spera sa livreze din noul sau model.
Pe piata americana, in special, lupta se da intre Apple si Samsung, nefiind loc nici macar pentru Nokia.
Care sunt atuurile