Să fie criză, primesc, dar planurile să rămână aceleaşi. După ce au reuşit să răzbată cu propria marcă de genţi şi pantofi dincolo de graniţe, proprietarii Musette pregătesc intrarea pe noi segmente de piaţă. Obiectivul lor e clar: până în 2020, Musette să aibă, în lume, cel puţin 200 de magazine
Poţi sau nu poţi creşte în criză? ''Da, dacă eşti tot timpul în mişcare'', răspunde categoric Cristina Bâtlan, coproprietar al Musette, o afacere de familie de circa 10 milioane de euro.
În ultimii trei ani de zile – în care industria de profil a avut de depăşit criza financiară şi pe cea a materiilor prime, ambele pe fondul unei invazii de produse ieftine din Asia –, soţii Cristina şi Roberto Bâtlan, alături de fratele acestuia, Alin, şi-au făcut o strategie de criză în douăetape. Prima: şi-au consolidat elementul cel mai important în orice afecere - produsul, astfel încât să-i diferenţieze de competitori – “fiind singura variantă într-o piaţă în care mediocritatea era cea mai afectată”, ţine să precizeze Alin Bâtlan. A doua: să-şi crească atât prezenţa teritorială cât şi oferta din magazine, prin intrarea pe noi segmente de piaţă, cel de încălţăminte pentru bărbaţi şi, mai nou, cel pentru copii.
Principiul de bază, sintetizează Alin Bâtlan, e acelaşi: “să fii în mişcare”. Fără nicio metaforă, pentru Musette, adaptarea la noul context economic general a însemnat continuarea celor mai importante proiecte şi investiţii fixate încă dinainte de criză. E vorba de extinderea pe noi pieţe, plus deschiderea unui showroom (“nu l-am gândit neapărat ca un loc destinat vânzării, ci ca pe un laborator în care putem să ne testăm ideile, proiectele) şi a unui outlet – “După trei luni de funcţionare, outletul a ajuns să vândă în linie cu cele mai bune magazine (...) Avem confirmarea că sunt mulţi clienţi fideli acestei mărci”, spune Alin Bâtlan, muţumit că