După apariţia zvonului că Apple pregăteşte un ceas inteligent, Samsung, LG şi chiar Google ar putea fi concurenţii direcţi.
După ce zvonurile din tabăra Apple au început să se orienteze pe apariţia în viitorul apropiat al unui ceas inteligent, mai mulţi producători au confirmat sau pur şi simplu au apărut informaţii că şi ei ar intra pe această piaţă. Într-un ecosistem în permanentă mişcare, nimeni nu vrea să rămână în urmă.
Ceasul inteligent nu este un concept nou, el diferă doar pentru că generaţiile din tehnologia s-au schimbat şi au evoluat. În anii ’70 ceasul inteligent era unul digital, cum era Pulsar, achiziţionat de Seiko. Japonezii au fost pionierii dezvoltării unor dispozitive inteligente în anii ’80, care puteau fi conectate la o tastatură şi puteau fi alimentate cu date printr-un sistem wireless magnetic. Aşadar, de-a lungul timpului, ideea de „smartwatch“ nu a fost una neabordată de producători, ci pur şi simplu nu a prins niciodată la public.
În momentul de faţă, Apple, Samsung, LG sau chiar Google ar pregăti ceasuri inteligente. Dar pe piaţa aceasta îi aşteaptă un concurent serios de la o firmă modestă. Pebble realizează dispozitive inteligente cu ecrane din E-Ink, iar totul a fost finanţat prin platforma Kickstarter, unde a reuşit să strângă 10 milioane de dolari. Pebble a produs 85.000 de astfel de ceasuri pe săptămână şi le vinde cu 150 de dolari.
Pebble Smartwatch
Ce produc giganţii?
Din tabăra Apple ştim că iWatch ar putea fi lansat anul acesta şi 100 de oameni lucrează la dezvoltarea sa deja. Practic, în timpurile contemporane un ceas inteligent ar fi un accesoriu pentru alte dispozitive ale companiei, utilizatorii putând să vadă cine îi sună, notificările de pe reţelele sociale, caracteristici de bază. Potrivit surselor din interiorul companiei americane, Apple a trecut de momentul în care a stabilit designul