În urma controalelor derulate, reprezentanţii Primăriei au constatat, de la începutul anului şi până în prezent, 15 abateri referitoare la repartizarea costurilor cu încălzirea spaţiilor comune. Încălzirea a fost calculată procentual sau nu s-a făcut deloc, încălcându-se normele legislative în vigoare.
Serviciul Asociaţii de Proprietari a trasat măsuri de corecţie, în sensul ca asociaţiile să facă repartizările conform SET (suprafeţei echivalente termic - căldura degajată de instalaţii în apartament) pe toată perioada sezonului rece. „În perioada aprilie – noiembrie 2012, au avut loc mai multe reuniuni de lucru cu firmele de repartitoare, în cadrul cărora s-a ajuns la un punct de vedere comun în ceea ce priveşte modul de tratare a anomaliilor identificate pe teren. Astfel, imediat ce este observată o situaţie anormală de către noi sau direct de firma în cauză, se va identifica sursa şi se vor lua măsurile necesare, în aşa fel încât să se remedieze situaţia în cel mai scurt timp posibil“, a declarat Ana-Maria Icătoiu, director de marketing şi comunicare în cadrul Dalkia România.
Reprezentanţii Dalkia Termo Iaşi susţin că, în ultimele trei luni, au constatat că mare parte din problemele legate de repartizarea costurilor cu încălzirea apar în imobilele unde mai multe apartamente s-au debranşat de la sistem, în marea majoritate a cazurilor fără a se respecta legislaţia şi reglementările în vigoare în ceea ce priveşte deconectarea de la termoficarea centralizată.
Contestarea listei de plată se face în termen de 10 zile de la afişarea acesteia la avizier. Petentul trebuie să fie proprietar în cadrul asociaţiei în cauză. Contestaţia se face în scris şi se înregistrează în Registrul de intrări-ieşiri al asociaţiei. Răspunsul la contestaţiile depuse în termen se face în maximum şapte zile, prin grija preşedintelui asociaţiei. „Atunci când petentul a primit