Prin sistemul MyKey, părinţii pot bloca accesul la anumite funcţii ale maşinii înainte de a o face cadou copilului. În cazul unui accident, Ford SYNC trimite direct un apel către Serviciile de Urgenţă, care au deja, datorită GPS-ului, coordonatele locului unde s-a produs.
E greu în clasa mică! Toată lumea are un reprezentant acolo şi tot timpul trebuie să ieşi în faţă cu ceva ce alţii nu au tocmai pentru a ţine steagul sus. Ford Fiesta a intrat în război în 1976. Acum 37 de ani! Uşor-uşor a ajuns la cea de-a 6-a generaţie. Acum a venit rîndul şi al unui facelift. Trebuia pentru că micuţul model avea unele neajunsuri la interior, materialele folosite nefiind dintre cele mai bune.
Dacă tot e facelift, Ford nu putea rata ocazia unor schimbări la designul exterior. La fel ca la Focus, un nou calandru şi o grilă proeminentă. Poate e prea mare pentru micuţa Fiesta! Discutabil! Cert este însă altceva: motorul Ecoboost de 1.0 litru, găselniţa celor de la Ford, a fost implementat şi la Fiesta, după debutul său la Focus, urmat imediat de B-Max.
Motorul de 1 litru în trei cilindri trage bine
Reţeta pentru drive-test? 1.0 litri EcoBoost 100 CP, cutie manuală în 5 trepte. Un propulsor în trei cilindri. 999 cmc care trage foarte bine indiferent de turaţie. Totul se datorează turbinei. Dacă mai amintim faptul că începînd de la 1.400 de rotaţii cuplul intră în acţiune, avem o Fiesta tare zburdalnică şi un pic zgomotoasă la turaţii mari. Soundul este însă unul plăcut, deci nu deranjează.
La carte, Ford vorbeşte de un consum mixt de 4,3l/100 km, bineînţeles cu sistemul Start&Stop. E greu să obţii aceleaşi cifre, iar vina aparţine EcoBoost-ului, mai ales dacă în cale îţi iese un drum virajat şi un pic de autostradă, iar Fiesta te obligă s-o chinui un pic. A rezultat un consum de 6,5l/100 km. Nu ca la carte!
Ţinută de drum excelentă, direcţie precisă,