mTicket permite vânzarea de bilete de călătorie sau trimiterea unor cupoane de reduceri personalizate către utilizatori care nu deţin un computer sau un smartphone.
Gabriel Prodănescu împreună cu alţi acţionari au pus bazele companiei braşovene Data TEK în 2003, iar în prezent au ajuns la opt angajaţi şi 20 de colaboratori, iar afacerile trec de jumătate de milion de euro. Dezvoltarea companiei abia acum pare să atingă vârful, doar la ultima ediţie e târgului Mobile World Congress din Barcelona semnând contracte care ar putea genera afaceri de 750.000-1.000.000 de euro.
Prodănescu, cel care este şi CEO al Data TEK, a dezvoltat prima tehnologie românească de plată prin SMS, care permite vânzarea de bilete de călătorie sau trimiterea unor cupoane de reduceri personalizate către utilizatori care nu deţin un computer sau un smartphone. Tehnologiile asemănătoare existente pe piaţă, precum NFC (Near Field Communication) sau codurile QR, nu doar că sunt disponibile numai utilizatorilor de smartphone-uri, dar nici nu pot fi utilizate încă în România pentru că nu există terminale de plată prin această tehnologie.
mTicket, soluţia dezvoltată de compania românească Data TEK, este deja utilizată în România de lanţul de hipermarketuri Cora şi are avantajul de a putea fi folosită de toţi utilizatorii de telefoane mobile, care au serviciul SMS activ.
Data Tek, companie românească cu sediul în Braşov, a ieşit pe piaţă cu această tehnologie în 2011 şi până în prezent s-au înregistrat 500.000 de tranzacţii, potrivit lui Cătălin Tincu. La nivel naţional compania a instalat până acum 10 dispozitive de citire a codurilor trimise prin SMS. Avantajul major pe care îl au retailerii care instalează în magazine aparate compatibile cu tehnologia realizată de românul Gabriel Prodănescu este dat de faptul că Data TEK colectează datele despre acţiunile clienţilor,