• Pentru prima data, bolnavul are dreptul, fara a-i fi frica de repercusiuni, sa spuna, in scris, cati bani a dat la medic, la asistenta medicala, infirmiera, cat de multumit a fost de serviciile medicale, de conditiile de cazare, de comportamentul personalului medical • La internarea in spital, fiecare pacient va primi un chestionar privind satisfactia pacientului, aceasta fiind una dintre clauzele obligatorii din contractul incheiat intre Casa de Asigurari de Sanatate si unitatea medicala
Toti bolnavii vor primi la internarea in spital un chestionar cu intrebari referitoare la serviciile medicale de care au beneficiat, comportamentul personalului medical, conditionarea ingrijirilor medicale, recompensarea medicilor, asistentelor, infirmierelor, conditiile de cazare, inclusiv daca au facut baie la internare. Introducerea chestionarului privind satisfactia pacientului este una dintre clauzele obligatorii la contractul incheiat intre unitatea medicala spitaliceasca si Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) Iasi. Este pentru prima data cand in contractul cadru se introduce un astfel de chestionar pentru pacienti. Reprezentantii Ministerului Sanatatii au precizat ca acest instrument ii sprijina in ameliorarea performantei activitatii spitalului. Chestionarul ramane anonim. "Noi am decis ca fiecare bolnav sa primeasca, la internare, de la triaj, acest chestionar. Este o noutate chestionarul privind satisfactia pacientului. Acesta este clauza in contractul pe care il vom incheia in perioada imediat urmatoare cu Casa de Asigurari. Noi am decis ca la externare, chestionarul sa fie predat asistentei sefe sau registratorului medical din fiecare sectie. Trimestrial, impreuna cu sefii de sectie, vom face un raport de evaluare in functie, si pe baza raspunsurilor venite din partea pacientilor, vom incerca sa imbunatatim lucrurile. Chestionarele sunt anonime. Probabil atu