Starea drumurilor naţionale din judeţ, pentru care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (aflată în subordinea Ministerului Marilor Proiecte) nu are fonduri, continuă să fie subiect de discuţii la nivelul politicienilor bihoreni.
Hei-rup politicianist
După ce săptămâna trecută preşedintele PSD Bihor, Ioan Mang, vicepremierul Liviu Dragnea şi prefectul Claudiu Pop au dat declaraţii de presă conform cărora DN 76 Oradea-Deva, unul din cele mai distruse, va fi reparat pentru că aşa "s-a stabilit" prin telefon cu conducerea CNADNR, senatorul liberal Cristian Bodea îi invită pe cei trei să dea dovadă de onestitate faţă de bihoreni şi să le spună adevărul: nu e deloc sigur nici că acest drum va fi modernizat şi nici măcar că va fi supus unor lucrări de reparaţii curente prin plombarea craterelor care au stârnit nemulţumirea şoferilor.
"Şi domnul Popa (n.r. - Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean şi al PNL Bihor), şi noi (n.r. - parlamentarii liberali) am discutat cu colegii de la Bucureşti, care le-au spus că vor căuta soluţii. Ai noştri (n.r. - liberalii) au tăcut, dar au ieşit cei de la PSD", a spus Bodea.
Bani de datorii
Problema senatorului nu e, însă, că aliaţii de la PSD au "ieşit", ci că nu au spus adevărul complet în legătură cu şansele de reparare a DN 76. Motivul? CNADNR nu are bani, cea mai mare parte a bugetului pe acest an fiind destinată achitării datoriilor acumulate în anii trecuţi către firmele care au fost contractate să lucreze la drumurile naţionale şi autostrăzi.
"Luni (n.r. - 8 aprilie) am avut o întâlnire la grup (n.r. - în Parlament) cu domnul ministru Dan Şova (n.r. - Ministerul Marilor Proiecte, în subordinea căruia se află CNADNR), care ne-a explicat cu răbdare şi foarte frumos că bugetul CNADNR pe acest an este de 1,15 miliarde de euro, din care arieratele care trebuie plătite firmelor,