Peste 100 de persoane s-au aşezat la coadă la miezul nopţii la o librărie din Tokyo, nerăbdătoare să-şi procure cel mai recent roman al lui Haruki Murakami care a fost pus vineri în vânzare, primul din ultimii trei ani al unui autor extrem de cunoscut la nivel mondial şi favorit la Premiul Nobel pentru Literatură, relatează Reuters.
Editura a tipărit 600.000 de copii din 'Colourless Tsukuru Tazaki and His Years of Pilgrimage' pentru a potoli apetitul fanilor care nu au ştiut nimic despre subiectul romanului.
Murakami, care se plasează regulat pe lista agenţilor de pariuri cu favoriţii la Premiul Nobel pentru Literatură, a mărturisit că o bună parte din carte a fost o surpriză chiar şi pentru el.
"Într-o zi pur şi simplu mi-a venit inspiraţia, m-am aşezat la birou şi am început să scriu primele rânduri ale acestei poveşti", a spus el, conform unui citat de pe coperta cărţii.
"Apoi, timp de circa jumătate de an, am continuat să scriu această poveste fără să ştiu ce ce va întâmpla, ce tip de personaje vor apărea şi cât de lungă va fi povestea", a adăugat el.
Spre deosebire de masivul roman '1Q84' care a precedat-o, noua carte de 370 de pagini este despre pierdere şi supravieţuire, centrându-se pe un bărbat singur de 36 de ani pe nume Tsukuru Tazaki şi căruia îi plac gările.
Fanii care aşteptau la o librărie din centrul capitalei Tokyo şi care au salut venirea miezului nopţii când au fost dezvăluite rafturile cu noua carte, au petrecut timpul făcând speculaţii despre roman şi despre lucrurile la care s-ar fi putut gândi Murakami când l-a scris.
Cartea se află deja în topul celor mai vândute volume pe site-uri din Japonia, inclusiv pe varianta japoneză a Amazon.com. Editura Bungeishunju a decis să mai tipărească vineri încă 100.000 de copii, la doar câteva ore după ce romanul a fost pus în vânzare, ridicând la 600.000 număru