Noua Skoda Octavia este imbatabilă atunci cînd vine vorba de spaţiu: 5 persoane cu tot cu bagajele lor.
De Octavia s-a auzit pentru prima oară în 1996. Atunci se lansa prima generaţie, iar acum putem vorbi de un model care s-a vîndut în 4 milioane de unităţi. Mulţi spun că este un Passat mai ieftin avînd în vedere că ambele modele au aceeaşi mamă. Clasa nu este aceeaşi, Passat-ul e în segmentul mediu, în timp ce modelul produs la Mlada Boleslav face parte din clasa compactă.
Octavia 3 este ultima generaţie şi a fost lansată în România la începutul anului. S-a folosit aceeaşi platformă de la VW Golf VII. Unii spun că Octavia 2 este mai făţoasă decît ultima generaţie. În contrapartidă, alţii afirmă că noua Octavia aduce cu un Audi, deci tinde mai sus de VW.
Designer transferat de la Bugatti
Şeful designului de la Skoda este un slovac, Jozef Kaban, omul care a lucrat pentru Volkswagen, Audi şi Bugatti Veyron. Să te ocupi de designul exterior pentru Veyron nu-i de colo, iar dacă el şi-a pus semnătura pe creaţia subalternilor săi înseamnă că discuţia privind aspectul Octaviei se opreşte aici: gusturile nu se discută! Deşi, mulţi spun că vechea generaţie era mai aspectuoasă, atît din faţă, cît şi din spate. Poate prea mare grila ce separă blocurile optice!
Vorbim un pic despre interior, apoi trecem la motoare. Skoda a umblat la portofel: plastice moi pe bord, finisări bune. Habitaclul este mai mare faţă de generaţia anterioară. Datorită ampatamentului mărit, atît cei din faţă, cît şi pasagerii din spate au mai mult spaţiu, iar la portbagaj lucrurile au rămas neschimbate: 590 de litri. Un hayon cu dimensiune generoasă permite portbagajului să adăpostească în el şi obiecte voluminoase.
6 motorizări pentru Octavia 3
Motorizările sînt toate supraalimentate. Benzina e reprezentată de 1.2 TSI (86 şi 105 CP), 1.4 TSI (140 CP) şi 1.8 TSI (