Viitorii monarhi au devenit cunoscuţi prin fotografie, dar îndeosebi prin intermediul cărţilor poştale ce circulau cu repeziciune pretutindeni, casele regale fiind cu uşurinţă cunoscute peste tot în lume. Educaţia copiilor regali, de la stricta instruire victoriană până la cea adaptată cerinţelor secolului XXI, a stat permanent în atenţia monarhilor care îşi pregăteau succesorul.
Încă din primele luni de viaţă, copiii regali sunt pozaţi alături de părinţi, în mod special alături de mame sau de bone. Au rămas celebre în istorie fotografiile Principesei Elisabeta a României (viitoarea Regină) cu fiica sa Maria, realizate de Franz Duschek sau Carol Szathmari, multe din ele fiind tipărite pe un card fotografic tip cabinet, un format popular pentru portretele anilor 1870. Memorabilă rămâne şi fotografia lui Franz Mandy, unde Principele Moştenitor Ferdinand este pozat simbolic împreună cu primul fiu, Principele Carol, la sfârşitul anului 1893, problema succesiunii tronului fiind astfel rezolvată. Aceasta a circulat sub formă de fotografie tip carte-de-visite, dar şi de carte poştală care răspândea mesajul Tronului rapid, în spaţiul naţional dar şi internaţional.
La modă în Europa secolului XIX şi începutului de secol XX erau fotografiile intitulate Trei generaţii, aşa cum în Marea Britanie circula cartea poştală a Reginei Victoria, cu fiul ei Edward Prince de Wales şi nepotul Principele George sau chiar Patru generaţii, în care pe lângă cei amintiţi apărea şi micul Principe Edward (viitorul Edward VIII) într-o fotografie a studioului Downey; sau în alte fotografii cele trei generaţii erau reprezentate de noul Rege Edward VII alături de George Principele de Wales şi fiul acestuia Principele Edward, Duce de York. La fel în România, cu aceeaşi simbolistică a continuităţii era tipărită imaginea Regelui Carol I alături de nepot, moştenitorul tronului Principe