Sătui să fie prinși pe picior greșit în preajma examenelor naționale, șefii de la Educație promit să îi țină de mici sub observație pe elevi. Testările, care ar trebui să îi sperie, încep curând, însă sunt incomplete Sursa: VLAD STĂNESCU
Sfârşitul mini-vacanţei de Paşte va însemna, pentru câteva mii de elevi de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, începutul evaluărilor-pilot. Testările sunt menite să le ofere şefilor de la Educaţie o imagine de ansamblu asupra hibelor din sistem, care trebuie îndreptate înainte ca micuţii să îngroaşe statisticile celor picaţi la Bacalaureat.
Aceeaşi Mărie cu altă pălărie
Ideea acestor evaluări, programate să se desfăşoare anul acesta în perioada 9-22 mai, nu este nouă, ele fiind prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale. Singura deosebire este că evaluările vor fi cu subiect unic, şi nu realizate la nivel local, cum s-a întâmplat anul trecut.
O schimbare binevenită, dar care nu garantează onestitatea rezultatelor, crede profesorul Ştefan Vlaston, preşedintele asociaţiei cu profil educaţional EDUCER. „Este perfect, pentru că o notă 8 luată în Capitală va echivala cu un 8 luat întrun colţ uitat din ţară. Dacă încep dascălii să le sufle rezolvarea, aşa cum se mai întâmplă la diverse competiţii şcolare, atunci ne furăm singuri căciula. Bine ar fi fost să avem teste informatizate. Acelea nu mint, nu trişează şi nu cer şpagă”, glumeşte dascălul.
Acesta salută iniţiativa şefilor de la Educaţie, de a nu-i recompensa cu note pe elevii examinaţi, cu menţiunea că ar trebui evitată greşeala de anul trecut, când rezultatele copiilor au ajuns maculatură în arhivele Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), instituţia responsabilă cu centralizarea rezultatelor.
„Normal ar fi fost ca, pe baza testelor, profesorii, directorii şi inspectorii şcolari să decidă cum pot umple golurile care există, cine este de vină etc. N