Toţi elevii de clasa a II-a susţin, joi şi vineri, probele evaluării naţionale de la finalul anului de studiu, acelaşi lucru urmând să îl facă, tot în mai, cei de clasa a IV-a şi a VI-a, iar în iunie, cei de clasa a VIII-a, notele obţinute de aceştia din urmă contând la admiterea în liceu.
Evaluarea naţională a elevilor de clasa a II-a va fi susţinută la scris-citit şi matematică, testele elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) urmând să aibă un nivel de dificultate mediu, potrivit metodologiei aprobate de Ministerul Educaţiei.
"Durata cumulată a secvenţelor de evaluare să nu depăşească un total de 50 de minute. Testele conţin două secţiuni. Prima secţiune vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor citite-scrise şi cea de a doua vizează competenţele de matematică", se precizează în metodologie.
Rezultatele obţinute de elevi nu se trec în catalog şi şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare şi prin informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Elevii claselor a IV-a vor fi evaluaţi în 15 mai la limba română/limba maternă (înţelegerea textului scris) şi la matematică, notele nefiind trecute în catalog.
Şi în cazul acestora, testele vor avea un nivel de dificultate mediu. Despre testele pentru clasa a IV-a, în metodologie se precizează ca durata cumulată a secvenţelor de evaluare să nu depăşească un total de 120 de minute, iar formatul lor să fie asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
Evaluarea elevilor de clasa a VI-a este programată în 22 mai. Conform metodologiei, testele pe care le vor da aceştia conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv m