Trecerea la noua generaţie a compactei din Sochaux s-a făcut de această dată fără schimbarea indicativului de model, dar aduce după sine o nouă platformă, un design modern şi un interior regândit.
Prima şi poate cea mai importantă informaţie dezvăluită de oficialii Peugeot cu ocazia prezentării online a noului model este cea legată de adoptarea unei platforme modulare, ce va fi montată în viitor şi pe alte modele ale constructorului din Hexagon. În urma acestei modificări, noul 308 pierde nu mai puţin de 140 kilograme faţă de generaţia aflată în acest moment pe străzi. Practic, francezii au declarat fără menajamente că intenţionează să atace principalul reprezentant din segment, Volkswagen Golf, cu una din armele etalate de acesta în momentul lansării oficiale.
EMP2, cum este botezată noua platformă Peugeot, beneficiază de nu mai puţin de 116 patente menite să aducă 308-ului un plus de confort şi dinamism. În plus, francezii afirmă că trecerea la şasiul modular va avea un rol decisiv în scăderea consumului de carburant şi a emisiilor. Datele furnizate de producător indică faptul că varianta cea mai economică a modelului va elimina în atmosfera doar 85 grame de CO2 pe kilometru.
În afara detaliilor tehnice, viitoarea generaţie a compactei din Hexagon anunţă şi o infuzie puternică de tehnologie, pusă în evidenţă atât la exterior cât şi la interior. Caroseria a fost redesenată pentru a se integra mai bine într-un segment extrem de variat şi în acelaşi timp semnificativ din punct din punct de vedere al vânzărilor. Astfel, 308, deşi păstreză numele actualei generaţii, aduce în prim plan linii noi, armonios îmbinate cu elementele avansate din punct de vedere tehnologic. Conform oficialilor Peugeot, 308 va oferi pentru versiunile superioare de echipare faruri Full-LED în standard, o premieră în clasă.
Interiorul a fost şi el atent dezvoltat, sc