Primul trimestru al anului a adus o creştere a pieţei bunurilor de folosinţă îndelungată din România de 4% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, atingând valoarea de 349 de milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă emis de GfK.
Potrivit studiului, în afară de piaţa de electrocasnice mari şi piaţa de electronice, toate sectoarele monitorizate de GfK T au înregistrat rate de creșteri pozitive în valoare.
Cel mai mare sector rămâne cel de IT, menţinându-se la o valoare relativ stabilă de 105 milioane de euro după o creştere de 0,9% faţă de T1 2012. Cea mai mare creştere de valoare s-a înregistrat în sectorul Telecom (18,2%). Rate de creşteri negative au apărut pe piaţa de electronice (-2,3%) şi pe piaţa de electrocasnice mari (-2,1%), sector ce se află pe o pantă descendentă încă de anul trecut.
Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a crescut cu 18% în primul trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 88 de milioane de euro, valoare estimată nesubvenţionată.
Piaţa de imprimante şi multifuncţionale a înregistrat o uşoară creştere de 3,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 8 milioane de euro.
Din punct de vedere al valorii, piaţa de electrocasnice mici a crescut în T1 2013 cu 0,9% faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Totuşi, comparând cele două trimestre, cererea de electrocasnice mici s-a redus. Consumatorii au ales produse mai scumpe, fapt ce a dus la creşterea în valoare a întregului sector.
Primul trimestru al lui 2013 a adus o scădere de 2,3% pentru sectorul de electronice, valoarea totală a vânzărilor ajungând la 57 de milioane de euro. Majoritatea segmentelor din cadrul sectorului de electronice au înregistrat rate de creştere negative de două cifre, mai puţin piaţa de televizoare cu ecran plat care a încheiat primul trimestru la