Populația școlară a țării noastre este decimată, anual, de sărăcie, dar și de ignoranța autorităților. Potrivit celui mai recent studiu Unicef România, copiii “invizibili”, care fie abandonează, fie nici măcar nu mai ajung la școală, sunt micuții de până la zece ani, din mediul rural, în special copiii romi din familii sărace. Sursa: CODRIN PRISECARU
Studiul „Toţi copiii la şcoală până în 2015: iniţiativa globală privind copiii în afara sistemului de educaţie: studiu naţional”, lansat astăzi de Ministerul Educației și Unicef dezvăluie unul dintre cele mai bine păstrate secrete ale sistemului de educație: copiii care abandonează școala.
Potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, băieții din ciclul primar prezintă o rată a abandonului școlar mai mare decât fetele de aceeași vârstă, dar asta din simplul motiv că fetele nu sunt înscrise deloc la școală. Iar numărul micuților cu vârsta între 7 și 10 ani lăsați în afara sistemului de învățământ s-a dublat, practic, în ultimii ani, de la 3,33%, în 2005 la 6,48%, în 2009.
Cei mai vulnerabili par să fie copiii de 7 ani. Din 600 de copii cu vârsta între 7 și 11 ani, care provin din familii rome, unde există cel puțin un copil care nu merge la școală, aproape jumătate nu urmează nicio formă de învățământ, se mai arată în studiul celor de la Unicef. Mai grav este că procentul copiilor romi de aceeași vârstă care nu au avut contact cu școala este de două ori mai mare, iar numărul se triplează pentru copiii din categoria de vârstă 14-17 ani. Interesant este și că, în ultimii ani, numărul copiilor de vârsta învățământului gimnazial care nu frecventează școala a scăzut ușor, în timp ce numărul celor cu vârsta de învățământ primar care merg la ore a crescut cu peste jumătate.
Astfel, față de 2005-2006, când erau aproape 15.00 de băieți care ar fi trebuit să intre în învățământul primar, da