Aşa cum muzica joacă un rol crucial în stabilirea tonului, platourile construite stabilesc cu precădere personajul principal, „arătându-i lumea interioară prin modalităţi exterioare”.
Noua adaptare cinematografică a clasicului roman american „Marele Gatsby” (F. Scott Fitzgerald) e regizată de Baz Luhrmann, cunoscut pentru interpretări stilizat-contemporane ale unor mituri culturale de mare impact: „Romeo ^ Julieta” cu gangsteri, „Moulin Rouge”în scenografie, coregrafie şi vizualuri frapante, pe fundal de hip-hop. Filmat în 3D, Marele Gatsby promite aceeaşi savoare spectaculară, adusă la zi prin tehnici de ameliorare digitală („digital enhancement”) şi coloană sonoră compusă de mogulul hip-hop-ului, Jay-Z. Corespondenţa se stabileşte cu impactul jazz-ului în anii ’20, Baz Luhrmann încercând să transpună în sensibilitatea contemporană moda muzicală specifică acelei perioade.
Alături de coloana sonoră, un argument forte în filmele lui Baz Luhrmann, ecranizarea se laudă şi cu platouri reconstruite conform modei Art Deco şi opulent americane din perioadă. Proiectarea reşedinţei lui Jay Gatsby s-a inspirat din marile vile construite în Long Island la începutul secolului 20, printre care şi, între timp, ruinata Beacon Towers. Iată ce declara Catherine Martin, scenografa producţiei: „Când te uiţi la imagini cu Beacon Towers, îţi dau sentimentul unui castel Disneyland şi Baz s-a legat de asta – de ideea că Jay Gatsby construia o fantezie”. Aşa cum muzica joacă un rol crucial în stabilirea tonului, platourile construite stabilesc cu precădere personajul principal, „arătându-i lumea interioară prin modalităţi exterioare”.
În romanul său, F. Scott Fitzgerald folosea perspectiva şi personajul unui martor la extravaganţele societăţii eliberate din chingile autoritare ale convenţiei. Proaspăt întors de pe front, Nick Carraway îşi ia un job drept comercia