Sancţiuni suplimentare mai aspre pentru preşedinţii asociaţiilor de proprietari în noul Regulament ce va fi aprobat la sfârşitul lunii de Consiliul Local Braşov
Regulamentul de organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari din municipiul Braşov va fi completat cu noi prevederi, care vor fi supuse aprobării plenului Consiliului Local în şedinţa de la finele acestei săptămâni. Astfel, şefii asociaţiilor de proprietari care încalcă prevederile acestui regulament riscă amenzi cuprinse între 500 şi 2.500 de lei, iar, necorectarea greşelilor în termenul impus de către inspectorii Primăriei va atrage noi sancţiuni. Prin completările aduse acestui Regulament, odată cu controlul la o asociaţie de proprietari, inspectorii din cadrul Serviciului de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari, pot impune pe lângă sancţiunea, care poate fi amendă sau avertisment, în funcţie de gravitate, şi măsuri complementare. „De exemplu, dacă lista de plată a cotelor de întreţinere era greşită, putem impune ca măsură complementară refacerea acestei liste. Dacă administratorul asociaţiei nu se va conforma, va fi sancţionat din nou. Totodată, în urma controalelor putem impune şi refacerea documentelor care au fost distruse sau sustrase sau organizarea adunării generale în cadrul asociaţiei, dacă acest lucru nu s-a întâmplat, nerespectarea acestor măsuri atrăgând alte sancţiuni”, a explicat Claudia Urdea, şeful Serviciului de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari din Primăria Braşov.
Trebuie să ne implicăm în activitatea asociaţiei
În Braşov, sunt aproximativ 1.400 de asociaţii de proprietari, iar acestea pot funcţiona doar dacă au un administrator atestat de Primărie. Recomandarea reprezentanţilor Primăriei pentru braşoveni este ca să se implice cât mai mult în activitatea asociaţiei, chiar dacă nu deţin o funcţie, fiindcă, conform legii, au dreptul să verif